sobota, 21 lipca 2012

Elevator pitch, czyli biznes w "windzie"

Wiesz co to jest "elevator pitch"? Wyobraź sobie, że wsiadasz do windy i przypadkowo znajduje się w niej osoba, z którą chcesz zrobić biznes. Masz tylko parę sekund, żeby przedstawić jej swój pomysł lub to czym się zajmujesz, bo ona zaraz opuści windę. Okazuje się, że żeby to zrobić najlepiej, masz w zasadzie jedno zdanie :) To jest właśnie elevator pitch. Czyli, krótkie, zwięzłe i przekonywujące przemówienie, które prezentujesz przypadkowo spotkanej osobie, aby zachęcić ją do realizacji wspólnego projektu.

Mam dla Was dzisiaj ciekawy artykuł o tym, jak taka krótka prezentacja powinna być przygotowana. Jego autor nauczył się efektywnie wykorzystywać tę technikę od "uber-guru" Barry'ego Rhain'a.
Jeżeli często spotykasz się z ludźmi, to pewnie nie raz zdarzyło Ci się usłyszeć pytanie w stylu "Czym się zajmujesz?". Krótkie rady zawarte w tym tekście, na pewno pomogą Ci zwiększyć efektywność swojej krótkiej prezentacji :)


  • elevator pitch - zwięzłe, przekonywujące przemówienie
  • alienate - zrazić, odstraszyć kogoś (np. do siebie)
  • opportunity - okazja, możliwość
  • entrepreneur - przedsiębiorca
  • presumably - przypuszczalnie, prawdopodobnie
  • bozo - palant, klaun
  • cram - wpychać, wciskać
  • spray and pray - wystrzel wszystkie argumenty i módl się o sukces
  • period! - koniec, kropka
  • procurement costs - koszty zaopatrzenia
  • vendor - sprzedawca
  • proprietary - właścicielski, zastrzeżony
  • out of curiosity - z ciekawości
  • fancy - wymyślny, fantazyjny
  • open-end question -  pytanie otwarte
  • hesitant - niepewny, niezdecydowany
Jak zawsze, słówka możesz pobrać na dwa sposoby:
  1. Jeżeli masz zainstalowaną najnowszą aktualizację programu Voowl, wejdź w menu> testy do pobrania, wybierz katalog „Słówka z bloga” i test „elevator pitch”;
  2. Wejdź w menu > pobierz swój test i wpisz kod: gv474

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz