poniedziałek, 16 lipca 2012

Narcyzm kwitnie na Facebooku?

Buszując ostatnio w internecie natknęliśmy się na badanie przeprowadzone w Western Illinois University, którego wyniki sugerują, że najaktywniejsi użytkownicy Facebooka miewają skłonności narcystyczne. Najpopularniejszy portal społecznościowy dając tym osobom możliwość autopromocji i bycia w centrum uwagi, pobudza ich skłonność do zabiegania o popularność i bycia w centrum uwagi.

Co ciekawe (albo nawet ciekawsze) z badań przeprowadzonych w 2010 roku wynika, że kobiety i mężczyźni w różny sposób promują się na Facebooku. Podczas gdy mężczyźni skupiają się na przekazywaniu treści w zakładce „Informacje”, kobiety raczej starają wyróżnić się umieszczając kuszące zdjęcia prezentujące ich urodę.


I na koniec parę słówek z artykułu, które mogą się wam przydać:
  • narcissism – narcyzm
  • disruptive – zakłócający spokój
  • traits – cecha (np. charakteru)
  • heightened – podwyższony, podwyższona (np. potrzeba czegoś)
  • revealing – skąpy, odkrywający (np. strój)
  • flashy – efekciarski, na pokaz, jaskrawy
  • adorned - wystrojony

Mamy nadzieję, że powyższe informacje nie zniechęcą Was do polubienia naszego fanpage'a :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz